Een mooie klus voor de winter.
|
![]() |
De uitlaat van de M.A.N. was dringend aan reparatie toe. |
De demper was"zeer Krokant". |
![]() |
![]() |
Het zelfde gold voor de voorzijde van de demper. |
De buitenmantel er af geslepen. |
![]() |
![]() |
De voorzijde van de demper met het eerste tussenschot. |
Het tweede tussenschot en achterzijde met de eveneens afgeslepen eindpijp. |
![]() |
![]() |
Het slechte gedeelte uit de voorzijde geslepen. |
Plaat gemaakt, ter grootte van het uitgeslepen stuk. Vervolgens een gat uitgeboord en met een frees netjes rond gemaakt. |
![]() |
![]() |
Past perfect, nu nog aflassen. |
De las van de plaat een beetje vlak geslepen en de tweede pijp ook weer er opgelast. |
![]() |
![]() |
De nieuwe buitenmantel met spanbanden opspannen en de achterzijde van de demper weer vastlassen. |
Een nieuwe eindpijp werd gemaakt. |
![]() |
![]() |
De eindpijp afwerken met een stukje massief rond. |
Eindpijp met een "kraal" afgewerkt en aan de demper vastgelast. |
![]() |
![]() |
De demper rondom geheel afgelast en bijna klaar voor montage onder de auto. Hij moet alleen nog wel een kleurtje krijgen. |
En dat kleurtje heeft hij gekregen. In t'zwart. En uiteraard met hitte bestendige verf. |
![]() |