Het is alweer een aantal jaren geleden, dat de binnenzijde van de cabine is gespoten. Het wordt hoog tijd dit weer eens te doen. Ook zijn de raamrubbers hard, uitgedroogd en gescheurd, dus die ook maar gelijk vervangen. |
![]() |
Raamrubbers gescheurd en roest er onder. |
Omdat het nu nog te koud is om verf te spuiten, februari, overdag een graad of drie, de boel maar mee naar huis genomen en alvast maar aan de nieuwe raamrubbers begonnen. |
![]() |
![]() |
Een aantal jaren geleden heeft er eens iemand nieuw rubber profiel voor de DAF voorruiten laten maken. Heb toen ook ingeschreven en voor drie voertuigen nieuwe rubbers laten maken. Weet niet meer precies wanneer, kan goed 10 of 15 jaar geleden zijn. Het rubber ingewreven met talkpoeder en in donker bewaard. Links oud- rechts nieuw rubber. |
Vanwege de scherpe raamhoeken, het rubber met tape op z'n plaats gehouden. |
![]() |
![]() |
Het moeilijkste klusje is het schuin afsnijden van het rubber en de twee einden met secondenlijm aan elkaar plakken. |
Maar het is ook deze keer weer gelukt. Nu de andere ruit nog, maar dat zal ook wel goed komen. |
![]() |
![]() |
De losse onderdelen in de RAL 6014 gespoten. |
Het voorraamframe ligt in het zonnetje te drogen. |
![]() |
![]() |
Het eerste raam zit er in. Volgende keer verder. |
De tweede voorruit er ook weer ingezet en het frame weer gemonteerd. |
![]() |
![]() |
De omkasting van de motor opnieuw gespoten en de rest van de binnenzijde cabine bijgewerkt.
Nu de cabinehuif er nog op en we zijn weer klaar voor het zomerseizoen. |