De YT 514 heeft plaats gemaakt voor een YTV 2300. De schotelhoogte bij de YTV is een stuk hoger dan bij de YT. Om deze te verlagen werd een andere onderplaat onder de schotel gemonteerd. Tenmiste gemonteerd ....., hij moest eerst wel even pasgemaakt worden. |
![]() |
De originele montage. Let op de verhoging tussen chassis en koppelschotel. |
![]() |
Dit moet hem worden. |
![]() |
De koppelschotel verwijderd. |
![]() |
De "foutieve" gaten in de nieuwe plaat dichtgelast en op de juiste plaats nieuwe gaten geboord. |
![]() |
De grondplaat even passen. |
![]() |
De koppelschotel passen op de nieuwe grondplaat.
Tevens een hijsbeugel op een oude kingpin gemaakt, |
![]() |
Omdat we niet in het chassis willen/mogen boren, enkele gaten middels een magneetboormachine en soevereinboor verzonken. |
![]() |
Om de bevestigingsbouten waarmede de koppelschotel op de grondplaat is bevestigd zoveel mogelijk te ontlasten en de koppelschotel goed op de grondplaat te fixeren, werden er 8-tal strippen op de grondplaats gelast. |
![]() |
De grondplaat werd grondig schoongemaakt, ontvet en geschuurd ..... |
![]() |
..... en tot slot geschilderd. |
![]() |
De koppelschotel op de grondplaat gemonteerd. |
![]() |
Het geheel weer op het chassis gemonteerd De schotelhoogte is nu 80 mm lager dan voorheen. Weer een klus geklaard. |